W sytuacji gdy masz problem z wysyłką lub odbiorem poczty z wykorzystaniem połączenia szyfrowanego (SSL) sprawdź poniżej opisane obszary i upewnij się, że wszystkie ustawienia są tak skonfigurowane, aby poczta mogła korzystać z Certyfikatu SSL.
Wtyczka SMTP #
Przede wszystkim, jeśli nie można wysyłać poczty przez stronę WWW sprawdź czy masz zainstalowaną wtyczkę do wysyłki maili na protokole SMTP, np. Fluent SMTP i czy jest poprawnie skonfigurowana. Instrukcję z tym związaną znajdziesz na stronie „Jak skonfigurować wtyczkę SMTP – WordPress„. Wykonaj opisane tam kroki i problem powinien zostać wyeliminowany.
Jeśli z wtyczką wszystko jest OK, a dodatkowo wprowadzone w niej dane są poprawne wówczas sprawdź ustawienia certyfikatu SSL, bo prawdopodobnie tu znajduje się przyczyna problemu.
Certyfikat SSL #
W zależności od tego jak wprowadzasz nazwę hosta w kliencie pocztowym czy we wtyczce SMTP, konieczne może być zweryfikowanie ustawień certyfikatu SSL. Jeśli korzystasz z przedrostka mail. jak na poniższym zrzucie ekranu, możesz spróbować go usunąć pozostawiając tylko swoją domenę, np. domenax.pl
Jeśli pozbycie się przedrostka mail. zadziała, a korzystasz z szyfrowanych połączeń ze swoją stroną (SSL – port 465) upewnij się, że certyfikat na Twoim koncie hostingowym uwzględnia także subdomeny (tzw. wildcard). Pamiętaj, że host z dowolnym przedrostkiem w tym także mail.domenax.pl jest subdomeną.
W jaki sposób zweryfikować poprawność konfiguracji certyfikatu? #
Zaloguj się do panelu konta hostingowego, a następnie na stronie głównej przy swojej domenie kliknij w „Certyfikaty” jak poniżej:
Sprawdź czy certyfikat chroni Twoją pocztę. Poniżej widok optymalnej konfiguracji certyfikatu dla strony i poczty. Porównaj te dane ze swoimi.
Jeśli w Twoim przypadku Certyfikat Wildcard nie jest zabezpieczony wystaw certyfikat ponownie klikając u góry strony w przycisk „Wydaj ponownie certyfikat„.
Dalsze kroki opisane są na stronie „Jak wystawić bezpłatny certyfikat SSL„.
Z kolei jeśli nie jest zabezpieczony tylko sam dostęp do poczty wówczas nie musisz ponownie wydawać certyfikatu. Wystarczy, że przejdziesz do Ustawień Poczty w panelu konta hostingowego:
Przewiń stronę na sam dół i sprawdź czy dla poczty jest przypisany odpowiedni certyfikat SSL:
Sugerują również aktywować podpis DKIM dla poczty wychodzącej, dzięki czemu zostanie ona podpisana dodatkowym kluczem autoryzującym nadawcę, co może poprawić dostarczalność wiadomości email.
Po wprowadzeniu tych zmian wysyłka i odbiór poczty na protokole SSL powinna działać bez przeszkód. W razie trudności utwórz zgłoszenie w Panelu Klienta DiDHost.