Przejdź do treści
  • Domeny
  • Hosting
  • Hosting WordPress
  • Kreator Stron
  • Szkolenia
  • Baza Wiedzy
Zaloguj się
Hosting WordPress DiDHost
  • Domeny
  • Hosting
  • Hosting WordPress
  • Kreator Stron
  • Szkolenia
  • Baza Wiedzy
  • Panel Klienta
  • Kontakt
Hosting WordPress DiDHost

Baza Wiedzy

Instrukcje, porady, przewodniki

Ogólne instrukcje

  • Panel Klienta i Panel Konta Hostingowego
  • Jak zalogować się do Panelu Plesk
  • Jak zmienić plan konta hostingowego?
  • Jak zmienić nazwę dodatkowej domeny na koncie
  • Jak wystawić i zainstalować bezpłatny Certyfikat SSL
  • Jak dodać bazę danych
  • Jak dodać konto FTP
  • Jak zmienić wersję PHP
  • Jak dodać nową domenę
  • Jedna domena i 2 lokalizacje (2 serwery)
  • Jak ograniczyć dostęp do strony dla jednego adresu IP
  • Menedżer Plików
  • Jak zmienić język panelu konta hostingowego?
  • Jakie jest IP mojego serwera?
  • Jak pracować z zaporą ogniową (WAF)
  • Jak dokonać przedpłaty (Skarbonka)
  • Co zrobić gdy nie potrzebuję już hostingu

WordPress

  • Czym różni się Hosting WordPress od klasycznego
  • WordPress Instalacja
  • Jak zalogować się do Panelu Administratora WordPress
  • Narzędzia WordPress na koncie hostingowym (filmy)
  • Jak wyeliminować luki bezpieczeństwa w WordPress?
  • Jak usunąć instalację WordPress
  • Jak odtworzyć dane strony z kopii bezpieczeństwa
  • Jak przenieść klona WordPress do strony produkcyjnej
  • Jak sklonować stronę WordPress i po co?
  • Jak poprawić wydajność WordPressa
  • Jak zaktualizować WordPressa, jego wtyczki i motyw
  • Co zrobić gdy otrzymasz informację o lukach na Twojej stronie?
  • Jak zmienić hasło użytkownika WordPress
  • Błąd krytyczny w WordPress
  • Bonusy dla użytkowników Hostingu WordPress

Poczta Email

  • Jak dodać nowe konto email
  • Jak korzystać z poczty email
  • Jak skonfigurować wysyłkę poczty na protokole SMTP
  • Jak skonfigurować wysyłkę poczty na protokole SMTP przez Gmail
  • Nie mogę wysłać poczty przez stronę lub klienta pocztowego
  • Jak zaimportować konta email z zewnętrznego serwera
  • Jak zmienić hasło konta email?
  • Jak aktywować automatyczną odpowiedź email
  • Alias konta email – co to jest i jak go utworzyć
  • Jak ustawić przekierowanie poczty na inny adres email

Domeny

  • Zarządzanie strefą DNS
  • Jak przenieść domenę do DiDHost
  • Jakie są nazwy DNS DiDHost
  • Jak zmienić nazwy serwerów DNS domeny
  • Jak skonfigurować przekierowanie domeny na inną
  • Potwierdzenie danych abonenta domen globalnych np. .com, .net …
  • Jak wygenerować klucz CSR na potrzeby certyfikatu SSL
  • Wniosek o wydanie kodu AuthInfo

Kreator Sitejet

  • Ogólne informacje o kreatorze [film]
  • Jak rozliczany jest abonament za Kreator Stron
  • Czy można rozliczać się za Kreator rocznie?
View Categories
  • Home
  • Baza Wiedzy
  • Poczta Email
  • Jak skonfigurować wysyłkę poczty na protokole SMTP przez Gmail

Jak skonfigurować wysyłkę poczty na protokole SMTP przez Gmail

5 min read

Jeśli z jakiegoś powodu chcesz aby WordPress wysyłał wiadomości email za pośrednictwem poczty Gmail (w tym także gdy masz płatną usługę dla poczty w ramach Google Workspace), najlepszym rozwiązaniem jest integracja za pośrednictwem interfejsu Gmail API w Google Cloud.

Do tego celu wykorzystamy wtyczkę Fluent SMTP dla WordPressa, o której już pisaliśmy w kontekście konfiguracji wysyłki poczty na protokole SMTP z wykorzystaniem konta pocztowego utworzonego na DiDHost. Zerknij na tekst: „Jak skonfigurować wysyłkę poczty na protokole SMTP„.

Konfiguracja wysyłki poczty przez Gmail lub Google Workspace #

Niestety w przypadku Gmaila konfiguracja wysyłki emaili z WordPressa jest bardziej złożona. Wiele osób ma duże trudności z poprawną integracją, ale dobra wiadomość jest taka, że jeśli wykonasz poniżej opisane czynności krok po kroku, zrobisz to i będziesz z siebie dumny 🙂 Zaczynamy!

Zakładam, że masz już zainstalowaną wtyczkę Fluent SMTP, jeśli nie zrób to.

FluentSMTP – WP Mail SMTP, Amazon SES, SendGrid, MailGun and Any SMTP Connector Plugin

Po instalacji wtyczki przejdź do jej konfiguracji (Ustawienia > FluentSMTP > Settings), co poskutkuje wyświetleniem się ekranu z widokiem jak poniżej i wybierz kafelek Google Workspace:

Powinieneś zobaczyć formularz konfiguracji połączenia, który wygląda jak ten poniżej:

W pierwszej sekcji Sender Settings wpisz swój adres Gmail za pośrednictwem którego będzie wysyłana poczta, a w polu obok dowolną nazwę. Tak będziesz przedstawiany jako nadawca, może to być Twoje imię, nazwisko, nazwa firmy… co uznasz za stosowne.

Musimy jednak wypełnić także drugą sekcję o nazwie Gmail/Google Wordkspace API Settings. Trzeba tu wprowadzić identyfikator klienta i tajny klucz klienta, ale skąd wziąć te dane? Tu zaczynają się schody, które jednak za chwilę pokonasz 🙂

Generujemy ID klienta i Tajny klucz klienta w Aplikacji Google Cloud #

Te dane są niezbędne do tego aby przejść do kolejnego kroku konfiguracji wysyłki! Zrób więc pierwszy krok i otwórz stronę Google Cloud.

Jeśli jesteś w tym miejscu po raz pierwszy prawdopodobnie pojawi się popup z prośbą o wyrażenie zgody na warunki usługi i opcjonalnie na powiadomienia email. Tego drugiego nie musisz zaznaczać jeśli nie chcesz. Ostatecznie kliknij w przycisk u dołu: Zgadzam się i chcę przejść dalej.

Tworzymy nowy Projekt #

Gdy już zaakceptujesz warunki korzystania z usług, kolejnym krokiem jest utworzenie projektu. Zakładam, że nie masz jeszcze żadnego, dlatego aby utworzyć pierwszy kliknij na górnym pasku tuż obok logo Google Cloud w rozwijaną listę „Wybierz projekt„. Spowoduje to wywołanie okna modalnego z listą projektów. Jako, że tworzymy nowy kliknij w przycisk NOWY PROJEKT widoczny poniżej po prawej stronie.

Następnie wpisz nazwę projektu (jaką chcesz) i kliknij w przycisk UTWÓRZ.

Aktywujemy Gmail API #

Po utworzeniu projektu zostaniemy automatycznie przekierowani na stronę z informacjami na jego temat. Teraz musimy aktywować Gmail API. Aby to zrobić kliknij w ikonkę hamburgera po lewej stronie logo Google Cloud, następnie przejdź do Interfejsów API i kliknij w link Włączone interfejsy API i usługi. Całość zaprezentowana jest na poniższym obrazku:

Jeśli pojawi się prośba o wybór projektu, kliknij na nim. Ważne jest to abyśmy pracowali w ramach utworzonego wcześniej projektu.

Kolejnym krokiem będzie kliknięcie w przycisk WŁĄCZ INTERFEJSY API I USŁUGI widoczny z prawej strony. Zauważ także, że informacja po prawej stronie logotypu informuje Cię w ramach którego projektu aktywujemy interfejs API.

Odszukaj Gmail API korzystając np. w wyszukiwarki u góry i kliknij na znalezionej ikonie interfejsu:

Na kolejnej stronie kliknij w przycisk WŁĄCZ aby aktywować interfejs:

Zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę interfejsu Gmail API. Ufff sporo już za nami, ale to jeszcze nie koniec. Kliknij w przycisk znajdujący się z prawej strony UTWÓRZ DANE LOGOWANIA.

Uruchomisz w ten sposób proces tworzenia danych niezbędnych do logowania składający się z 5 kroków.

Krok 1 – Typ danych logowania #

W tym kroku powinien być wybrany z listy rozwijanej Gmail API, a poniżej zaznacz opcję Dane użytkownika i kliknij w przycisk DALEJ.

Krok 2 – Ekran zgody OAuth #

Wpisz nazwę aplikacji (jaką chcesz), wybierz adres email dla użytkowników potrzebujących wsparcia, logo możesz sobie odpuścić, chyba że chcesz je dodać, a na końcu wpisz swój email do kontaktów ze strony Google Cloud. Na koniec kliknij w przycisk ZAPISZ I KONTYNUUJ.

Krok 3 – Zakresy #

Możesz je pominąć, ponieważ Fluent SMTP ich nie wykorzystuje. Po prostu przejdź do kolejnego kroku.

Krok 4 – Identyfikator Klienta OAuth #

Wybierz z listy rozwijanej typ aplikacji jako: Aplikacja internetowa
Wpisz nazwę klienta (dowolna, służy do identyfikacji), ja jak widzisz poniżej wpisałem nazwę wtyczki 🙂
Następnie przewiń stronę nieco w dół i kliknij w przycisk DODAJ URI w sekcji Autoryzowane identyfikatory URI przekierowania.


W polu jakie się pojawi wprowadź adres URL widoczny na stronie konfiguracji połączenia wtyczki. Gdzie to jest dokładnie? Przełącz się do zakładki swojej przeglądarki z ustawieniami wtyczki Fluent SMTP i odszukaj jak poniżej:

Standardowo jest to https://fluentsmtp.com/gapi/
Wprowadź ten adres, a na koniec kliknij w przycisk UTWÓRZ.

Krok 5 – Twoje dane logowania #

W tym kroku nie musisz w zasadzie niczego robić, nie jest nawet konieczne pobranie pliku z danymi ani ich kopiowanie. To co potrzebne do konfiguracji wtyczki znajdziemy w kolejnym etapie. Kliknij więc w przycisk GOTOWE.

Publikacja Aplikacji #

Teraz musimy opublikować naszą aplikację ponieważ bez tego nie uda nam się niczego wysłać z WordPressa. Ay to zrobić kliknij w lewym bocznym menu na link Ekran Zgody OAuth, a następnie kliknij w przycisk OPUBLIKUJ APLIKACJĘ.

Pojawi się okienko z pytaniem czy na pewno chcemy przenieść aplikację do środowiska produkcyjnego. Oczywiście potwierdzamy 🙂

Dane uwierzytelniające #

W końcu dotarliśmy do momentu kiedy będziemy mogli skopiować i wkleić dane uwierzytelniające w ustawieniach wtyczki Fluent SMTP 🙂 Z lewego menu wybierz opcję Dane logowania. Następnie kliknij w ikonkę ołówka jak zaznaczono poniżej:

Zobaczysz szczegóły, a z prawej strony dane jakie należy wprowadzić w ustawieniach wtyczki Fluent SMTP. Zaznaczone są w ramkach poniżej:

Mamy więc Identyfikator klienta i Tajny klucz klienta.

Kontynuujemy konfigurację po stronie wtyczki Fluent SMTP #

Skopiuj Identyfikator klienta i wklej go do pola Application Client ID
Skopiuj Tajny klucz klienta i wklej go do pola Application Client Secret

Kliknij teraz w duży czerwony przycisk Authenticate wita Google & GetAccess Token, aby finalnie wygenerować token potrzebny do zakończenia konfiguracji.

Generujemy token #

Po kliknięciu w opisany powyżej przycisk pojawi się strona Google z prośbą o wybranie konta dla którego będziemy generowali token. Wybierz konto przez które ma być wysyłana poczta. Następnie pojawi się monit z prośbą zezwolenie aplikacji na dostęp do Gmaila. Kliknij w przycisk Dalej.

Zostaniesz przekierowany na stronę Fluent SMTP skąd skopiuj swój token. Wystarczy, że klikniesz w przycisk Copy jak poniżej.

Ostateczna aktywacja #

Teraz przełącz się na kartę w swojej przeglądarce gdzie otwarta jest strona z ustawieniami wtyczki Fluent SMTP. Zwróć uwagę, że pojawiło się dodatkowe pole, w którym musisz teraz wkleić skopiowany token.

Zapisz zmiany! Ufffff udało się! Powinieneś zobaczyć swoje połączenie w karcie Settings:

Test wysyłki #

Konfiguracja została przeprowadzona, ale czy nie popełniliśmy żadnego błędu? Czy poczta faktycznie będzie wysyłana przez konto na Gmail? Żeby się upewnić musimy wykonać test. W tym celu kliknij w górnym menu wtyczki w zakładkę Email Test. Jest widoczna jako druga na obrazku powyżej.

Następnie wpisz w polu odbiorcy (Sent To) dowolny adres email odbiorcy na który chcesz wysłać test. Potem kliknij w przycisk Send Test Email.

Jeśli pojawi się komunikat o tym, że wysyłka się powiodła masz pewność, że nie popełniłeś żadnego błędu i od teraz możesz wysyłać maile z WordPressa przez swoje konto na Gmailu 🙂 Dobra robota !

Oczywiście pod komunikatem nie musisz wpisywać swojego imienia ani maila 🙂 To tylko formularz zapisu na listę subskrybentów wtyczki Fluent SMTP.

Jakie są twoje odczucia?
Podziel się tą instrukcją:
  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
Updated on 20/09/2023
Jak skonfigurować wysyłkę poczty na protokole SMTPNie mogę wysłać poczty przez stronę lub klienta pocztowego
Spis treści
  • Konfiguracja wysyłki poczty przez Gmail lub Google Workspace
  • Generujemy ID klienta i Tajny klucz klienta w Aplikacji Google Cloud
    • Tworzymy nowy Projekt
    • Aktywujemy Gmail API
      • Krok 1 - Typ danych logowania
      • Krok 2 - Ekran zgody OAuth
      • Krok 3 - Zakresy
      • Krok 4 - Identyfikator Klienta OAuth
      • Krok 5 - Twoje dane logowania
    • Publikacja Aplikacji
    • Dane uwierzytelniające
  • Kontynuujemy konfigurację po stronie wtyczki Fluent SMTP
    • Generujemy token
    • Ostateczna aktywacja
    • Test wysyłki

LH.pl Sp. z o.o.
ul. ks. Jakuba Wujka 7/26; 61-581 Poznań

Copyright © 2025 - DiDHost Hosting WordPress

Home Własne Własne Własne Własne