Z poczty email możesz korzystać na dwa sposoby. Masz do dyspozycji aplikację webmail dzięki której możesz zarządzać swoją korespondencją za pomocą przeglądarki stron WWW lub możesz skonfigurować dowolnego klienta pocztowego czy to na swoim komputerze (np. Thunderbird, Outlook, Mail i inne) czy urządzeniach mobilnych (BlueMail, Spike, Mail itp…).
Jak korzystać z poczty przez przeglądarkę stron #
Chrome, Firefox, Safari, Edge i inne nowoczesne przeglądarki umożliwiają Ci korzystanie z poczty bez konieczności instalowania jakiegokolwiek oprogramowania na swoim urządzeniu.
Korzystanie z webmaila jest proste:
- Otwórz stronę po adresem: https://webmail.TwojaDomena, gdzie TwojaDomena to domena w której masz założone konto email. Przykładowo: mam skrzynkę pocztową kontakt@wphero.pl. Aby dostać się do webmaila i sprawdzić pocztę dla tego adresu wystarczy, że wpiszę w przeglądarce adres webmail.wphero.pl
- Następnie zaloguj się korzystając z nazwy i hasła. Nazwą jest konto email na które chcesz się zalogować, np: kontakt@wphero.pl, a hasło takie jakie nadałeś tej skrzynce pocztowej podczas jej tworzenia lub poźniej jeśli hasło zmieniałeś.
Po zalogowaniu się możesz prowadzić regularną korespondencję.
Jak korzystać z poczty w kliencie pocztowym #
Klient pocztowy to aplikacja zainstalowana na Twoim urządzeniu, np. Outlook, Mail, Thunderbird lub inna jaką wybierzesz. Bez względu na to z jakiej aplikacji korzystasz najpierw musisz skonfigurować w niej konto pocztowe. W tym celu uruchom proces dodawania nowego konta w aplikacji i użyj danych, które znajdziesz w panelu konta hostingowego tuż przy koncie email w zakładce „Poczta”.
Klikając w ikonkę zaznaczoną powyżej wywołasz okno modalne, które wysunie się z lewej strony ekranu. To właśnie tu znajdziesz wszystkie niezbędne informacje potrzebne do skonfigurowania konta email w kliencie pocztowym. Jak widzisz poniżej oprócz manualnej instalacji znajdziesz także instrukcje dla klientów takich jak Outlook, Gmail, Thunderbird i systemu iOS.