Wyobraź sobie sytuację, że w swojej firmie chcesz korzystać z kilku adresów email. Będzie to: biuro@przykladowo.pl dla Klienta z Polski i office@przykladowo.pl dla Klienta zagranicznego.
Masz firmę jednoosobową i całą korespondencję obsługujesz osobiście. Mógłbyś więc stworzyć dwa osobne adresy i z każdego z nich korzystać niezależnie, ale co jeśli uznasz, że tak naprawdę wolałbyś mieć tylko jedną skrzynkę obsługującą obie nazwy: biuro i office? W takiej sytuacji wykorzystaj aliasy.
Drugi przykład. Załóżmy, że masz email ze swoim imieniem, ale imię jest dość długie lub chcesz użyć także zdrobnienia, np. dla znajomych 🙂 Przykład: agnieszka.kowalska@przykladowo.pl (oficjalny i długi) i aga@przykladowo.pl (nieoficjalny i skrócony). Czy jest sens tworzyć w takiej sytuacji dwa osobne konta email, żeby móc korzystać z obu wersji adresu? Oczywiście nie. Wystarczy że użyjesz aliasu! Oto instrukcja jak taki alias dodać.
Zaloguj się do panelu konta hostingowego. Przejdź do listy kont email i kliknij w adres, dla którego chcesz dodać alias. Jeśli konta jeszcze nie ma możesz je dodać i w trakcie tego procesu wykonać poniższe czynności.
W kolejnym kroku kliknij na zakładce „Aliasy e-mail„, wpisz dodatkową nazwę dla konta (alias) i zatwierdź przyciskiem OK.
Jeśli chcesz do konta przypisać więcej aliasów (nazw) kliknij w link ’Dodaj alias e-mail’ i wprowadź kolejną nazwę…
W ten sposób możesz dodać wiele różnych nazw dla jednej skrzynki email. Proste prawda? 🙂 Nic więcej nie musisz robić, a korespondencję spływającą na alias przyjmie Twoje główne konto email.